Wind, wolken en weemoed

Wind, wolken en weemoed

zondag 10 november 2024

Waalse Kerk, Begijnhof 30, Haarlem Route

Het leven is een eeuwigdurende kringloop van seizoenen, gelijk de natuur.
De zomer gaat voorbij als een vriend die afscheid neemt.
Een lange dag komt ten einde.
De dagen worden korter en de nachten kouder, de bladeren vallen van de bomen en maken ruimte voor de belofte van nieuwe bloei: het is herfst.
Het Haarlems Klein Koor bezingt dit najaar de muzikale dynamiek van de herfst; het seizoen van weemoed en afscheid, verzacht door de kleurenpracht van de bladeren.
In de aanloop naar de zonnewende volgt een periode van verstilling en bezinning, met de belofte van het nieuwe dat uiteindelijk zal komen.
Om u in deze stemming te brengen, zullen wij prachtige liederen ten gehore brengen zoals de Fünf Gesänge van Johannes Brahms en Sügismaastikud (Herfstlandschappen) van Veljo Tormis. Maar ook pareltjes van Alphons Diepenbrock, Joseph Rheinberger, Eric Whitacre, Arthur Seymour Sullivan, en Arvo Pärt zullen de revue passeren.
Deze muziek brengt tot ons het besef dat voor alles een tijd is.

Dit concert wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Haarlem.

Gemeente Haarlem

€ 16,00 (€ 10,00 voor kinderen t/m 14 jaar).